
assembleasobiranistademallorca 12/11/2025 - 22:53:33 | ![]() ![]() |

L’ASM denuncia que Madrid torna a deixar les Balears a la coa en habitatge
L’Assemblea Sobiranista de Mallorca denuncia que l’Estat espanyol torna a deixar les Balears a la coa amb les inversions del Pla Estatal d’Habitatge 2026-2030, tot i ser la comunitat autònoma amb els preus més disparats i amb més dèficit d’habitatge social. Segons les dades publicades, a les Balears li correspondrien 168 milions d’euros, que suposen 134 euros per habitant, una quantitat que ens situa en penúltim lloc, només per davant de Catalunya. A l’altre extrem se situarien comunitats com La Rioja (364 euros), Astúries (228) o Cantàbria (224), on no hi ha la crisi d’habitatge, inflació i superpoblació que pateixen les Balears (vegeu gràfic).
Pel que fa a les amenaces de Madrid de no invertir a les Balears un 20% més, uns 34 milions, si el Govern balear no limita els preus del lloguer, mesura que s’ha demostrat contraproduent a l’hora d’incentivar la sortida dels habitatges buits al mercat (recordem que a les Balears n’hi ha més de cent mil), són un xantatge intolerable, propi d’un estat colonial i autoritari com l’espanyol, que al mateix temps ens sotmet a un espoli fiscal del 14,2% del nostre PIB. A l’exercici de 2024, 6.332 milions que se n’han anat cap a Madrid per no tornar.
L’ASM considera que l’única manera de resoldre el problema de l’habitatge a les Balears és frenar i revertir l’allau demogràfic, prohibir la venda a no residents i especuladors estrangers, prioritzar l’habitatge públic per a les famílies autòctones i ajudar els petits propietaris i hereus a rehabilitar habitatge buits, unes mesures que només es poden dur endavant deixant de ser una colònia d’Espanya i disposant d’un estat propi, lliure i independent.
Secretariat de l’Assemblea Sobiranista de Mallorca


- El Campus de Verano de la Fundació Miquel Jaume arranca una nueva edición
- El Govern finaliza las obras de rehabilitación del muelle y del paseo des Cap des Toll en el puerto de Porto Cristo, ha supuesto una inversión de 1,1 millones de euros
- Coalició PER MALLORCA exigeix la compareixença del president del Consell pel cas Bestard
- Portopetro dona el sus a les Festes de Sant Joan amb el pregó, música i un cap de setmana ple d'activitats
- El programa «Endinsa't en les teves emocions» del Consell de Mallorca cierra su primera edición con todas las sesiones completas
- El Consell de Mallorca concede ayudas a 21 entidades para implantar proyectos de responsabilidad social, más del doble que el año pasado
- L’Ajuntament d’Inca iniciarà aquest dijous la tramitació per atorgar la Medalla de la Ciutat a Antoni Fluxà Rosselló, empresari inquer i una de les figures més destacades de la història de Lottusse
- La ambulancia de soporte vital básico de Felanitx estará operativa las 24 horas del día en los meses de verano. Este servicio ya era efectivo durante 12 horas (de 8.00 a 20.00 horas) de lunes a domingo
- El sindicato ANPE solicita a Educación que acelere el desarrollo del plan de climatización previsto, incorporando criterios de sostenibilidad, renaturalización y resiliencia frente al cambio climático
- La negociación del convenio del metal en Baleares ha llegado a un punto de bloqueo, los sindicatos vamos a registrar un preaviso de huelga, la patronal debe rectificar de inmediato, presentar propuestas











































